ع.ي.ا. ل @@@ عيال

سئلت لماذاوما هدفها؟أجيب بأنه من الانانيه أن نكتب عن أنفسنا فقط فى حين أن الأطفال( معجزة حية من معجزات الرحمن) يُعَّلِمونناو يقَوِّمون الكثير من سلوكياتنا بتـلـقـائـيـه ليس لها مثيل برغم تكبّرنا على الأعتراف بهذا ............ محركى الأحداث: **بودى: كى جى 1 ...5 سنوات **أميرة: ثالثة ابتدائى .شهادة يا ناس...8 سنوات **نوران: ثانية ابتدائى....7 سنوات حاليا اخيرا و ليس أخرا , محمد أحمد سنتين و مفيش كلام. عام 2017: بودى 17،أميرة21،نوران20،موكى8 سنوات

الثلاثاء، ديسمبر 21، 2004

حدوتة ملتوتة

مليش دعوة أنا عايزة العب بيها الأول
لأععععععععععععععع أنا اللى جايبها يبقى أنا اللى ألعب بيها
لأ يا نوسه أنا اللى قلتلهم عليها و كنت عارفه مكانها كمان. يبقى أنا اللى..........ء
باااااااااااس كفايه خناق لأنتى ولا هما أنا هشيلها عشان تبقوا تتخانقوا تانى مرة

.
.
.

يوووه بقى شوفتوا أهو مش هنلعب بيها عجبكوا كده دى حاجه تأرف (بودى 4 سنوات)ء
إنننننننننننننننننتتى السبب قلتلك نلعب بيها سوى مرضيتييش و قولتى للللأ أنا الأول (نوران 6 سنوات)
ء
خلاص مليش دعوة بيكوا مش هكلمكوا و هخاصمك عشان إنتى اللى زعقتى و بدأتى الخناق(أميرة 7 سنوات)ء
.
.
أميرة سابتهم و راحت مسكت قصة و بدأت تفتحها عشان تقرأها
بودى ساب المكعبات على الأرض و راح جلس جنبها و " قوليلى يا أميرة بتقول إيه الحدوتة دى"ء
نورا إتسحبت و جلست جنبها و قربت رأسها الصغير و " أيوة يا أميرة أحكيهالنا لو سمحتى"ء
.
"كان ياما كان فى س س سال ل ليف الع ع عصر و الاوان كان فيه....ء"
.
كنت ساعتها فى المطبخ
طليت برأسى و لقيت أميره على الكنبة و هما حوليها من الجنبين و هى بتحكى الحدوتة
و فكرت "أنا لازم أقدم لأميرة فى المكتبه زى ما وعدتها" و جانى صوتهم من الصالة
.
هما بيعملو اية فى الصوره دى يا ميرو ههه ههه
اسكت يا بودى هى هتقول دلوقتى
هما كانوا .......ء