ع.ي.ا. ل @@@ عيال

سئلت لماذاوما هدفها؟أجيب بأنه من الانانيه أن نكتب عن أنفسنا فقط فى حين أن الأطفال( معجزة حية من معجزات الرحمن) يُعَّلِمونناو يقَوِّمون الكثير من سلوكياتنا بتـلـقـائـيـه ليس لها مثيل برغم تكبّرنا على الأعتراف بهذا ............ محركى الأحداث: **بودى: كى جى 1 ...5 سنوات **أميرة: ثالثة ابتدائى .شهادة يا ناس...8 سنوات **نوران: ثانية ابتدائى....7 سنوات حاليا اخيرا و ليس أخرا , محمد أحمد سنتين و مفيش كلام. عام 2017: بودى 17،أميرة21،نوران20،موكى8 سنوات

السبت، يناير 01، 2005

ليه؟

كنا فى رمضان وقت الافطار
"سيب اللعبة دى يا بودى علشان تاكل"
"يا عمو انا هلعب بيها و انا باكل"
"مينفعش وقت الاكل مفيش لعب"
"بس انا عايز العب بيها"
"لأ يعنى لأ مينفعش, خد اللعبة و حطها على البوفيه لغاية ما تخلص"
"اهئ اهئ ياماما انا عايز العب بيها بقى"
"انت سمعت عمو قال لأ يبقى لأ"
عياط و صراخ و هبد و رزع و هييصه
"تعال يا بودى بكار جه ع التلفزيون"
و جه بودى و قعد يتفرج و هو نازل زن و عياط
..و بعد شويه عم السكون و بطل العياط فجأة و
:):):):):):):):):):):) "!ماما هو انا كنت بعيط ليه؟"